Senin, 20 Juni 2011

AKU TAK MENYESAL PERNAH KENAL DIA

Aku tak menyesal pernah kenal dia. Aku bersyukur. Tuhan izinkan aku untuk mengenali gelagat manusia yang tak sama setiapnya. Ok. Ya, aku dah buang dia jauh-jauh. Biar tak perlu bersua terus. Banyak sebab. Memang dia sangat bermulut manis. Dari awal perkenalan lagi, aku tahu. Ramai juga yang sama berfikir seperti aku. Kerana mulut manisnya, dia akan cuba kikis duit manusia sekeliling. Itu semua dilakukan atas nama persahabatan. Sikit demi sikit, akan dikikis. Kononnya mahu menjaga ukhuwah. Terus manis mulutnya. Itu memudahkanmya untuk mendapatkan habuan. Manis juga mulutnya bila berdepan dengan wanita. Koleksi mangsanya, sungguh banyak. Moga dia tahu, Allah itu sangat Adil. Jangan sampai sikapnya yang sangat hodoh ini, memakan diri. Barangkali dia rasa, dia yang menentukan nasib dia sampai dia lupa, Allah juga yang menentukannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar